tirsdag 30. juni 2009

Litt om trening...

Etter 3. klikkertreningssamling denne helgen har treningen gått betydelig fremover!! I helgen var fokuset hold fast, utgangsstilling og stimuluskontroll.
Det har vært veldig vrient å få Akida til å holde fast no særlig lengre enn 1-3 sek, men ved hjelp av doggie-zen har vi kommet over denne barrieren! Bare på noen få dager nå så holder hun fast i ca 5. sek. Langt igjen, men det er moro at det er fremgang! :-)
Vi lærer inn utgangsstilling ved hjelp av kassemetoden, noe som ser ut til å løsne litt. Nå følger hun etter meg, så neste kriterie bør vel være at hun kommer nær beinet mitt.
Jeg har også funnet ut av korte økter flere ganger 0m dagen gir stor fremgang og Akida rekker ikke gå lei. :-)
Camilla demonstrerer kassemetoden med Tayae

I innboksen idag fant jeg eksamensoppgava til klikkertrenerkurset. Det er en enormt stor blekke, med mange oppgaver fra A-Å i klikkertrening. Det rareste er faktisk at jeg gleder meg til å sette meg ned for å jobbe med den. :-O

Sånn ellers er jeg veldig dårlig til å oppdatere bloggen, det er mye mer fristende å være ute i det fine været. :-)
Ki og Akida herjer

3 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder, spesielt det som Akida ser ut som et villdyr på :) Moro å se at dere gjør fremskritt.

    SvarSlett
  2. Farlige hunden!! :-P Hehe..
    Ja blir med en gang litt mer motiverende å trene når man har fremgang! :-)

    SvarSlett
  3. Keep up the good work! :-D
    Flink hund og veldig flink trener :)

    SvarSlett